Brouwerij Martens - rebranding en meertalige website

Sinds 1758 schrijft Brouwerij Martens in hartje Bocholt mee aan de rijke brouwersgeschiedenis van België.

Rebranding en meertalige Drupal-website

Klant
Brouwerij Martens
Categorie
Website

Brouwerij Martens is een Belgische brouwerij gevestigd in Bocholt, in de provincie Limburg. De brouwerij werd opgericht in 1758 en heeft dus een lange geschiedenis in het brouwen van bier. De brouwerij is bekend om zijn diverse assortiment aan bieren, waaronder pils, speciaalbieren en alcoholvrije bieren. Maar vergis je niet. Brouwerij Martens focust zich niet enkel op de eigen huismerken Martens Pils, Sezoens, Kristoffel 1758. Deze brouwerij kan élk biertje brouwen op maat van wat zijn klanten willen. U vraagt het, Brouwerij Martens brouwt het. Dankzij hun innovatieve aanpak, met een grote focus op Sustainability heeft Brouwerij Martens zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een internationale speler en exporteren ze hun producten wereldwijd.

Brouwerij Martens had nood aan een volledige rebranding. In samenwerking met onze partners zijn we aan de slag gegaan om hun merkidentiteit te versterken. Deze vernieuwing heeft de brouwerij geholpen om een eigentijdse uitstraling te creëren en zijn unieke karakter beter over te brengen naar het publiek. De huisstijl is verfijnd en gestandaardiseerd, zodat deze consistent is in alle communicatie-uitingen, waaronder verpakkingen, etiketten en promotiemateriaal. Kleurenschema's zijn zorgvuldig gekozen om het karakter van de brouwerij weer te geven.

Het logo en huisstijl van Brouwerij Martens kregen een redesign met als doel een moderne uitstraling te hebben die tegelijkertijd trouw blijft aan de erfgoed en traditie van de brouwerij, die teruggaat tot 1758.

Nauw daarop aansluitend bouwde we een meertalige Drupal-website, die hun merk wereldwijd vertegenwoordigt. Novation heeft gezorgd voor een duidelijk onderscheid tussen de huisbiertjes van Brouwerij Martens en de bieren en/of andere drinks die ze voor hun klanten kunnen brouwen. Er wordt een nadruk gelegd op het unieke brouwproces, wat van Brouwerij Martens de meest sustainable brouwerij ter wereld maakt. Deze website biedt en weerspiegelt de rijke geschiedenis en kwaliteit van de bieren die er gebrouwd worden.

Voor bezoekers de website kunnen bezoeken, dienen ze te bevestigen ouder te zijn dan 18 jaar.  De website bevat nu naast professioneel foto- en videomateriaal ook een geïntegreerde Instagram-feed.

Kortom, Brouwerij Martens heeft zijn merkidentiteit vernieuwd en versterkt met als doel de naamsbekendheid te vergroten, met een speciale focus op de zakelijke markt (B2B) en het internationale aspect. Deze strategische benadering helpt om nieuwe kansen te benutten en zich als een prominente speler in de wereld van bierbrouwen te positioneren.

Technologieën en integraties

Wil je graag jouw digitaal transformatieproject met ons bespreken?

Boek online een afspraak
Projectoverzicht Martens design en typografie
Volgend project